Zóna klidu : Správné myšlení je základem pozitivního života

8 pozitivních změn v životě pro úspěšný rok 2016

Nový rok je dobrý způsob k tomu, ohodnotit svůj dosavadní život a dát našemu fungování nový, svěží směr. (Podobně, i když v menším měřítku, pro mě platí i každé pondělí = nový start, ale o tom až příště).

První měsíc roku 2016 máme za sebou. Někdo z nás si předsevzetí vůbec nedával, jiní ano. Tu druhou skupinu (do které patřím i já) pak můžeme nenápadně rozdělit na ty, kteří již svá předsevzetí plní a ty, kterým se to zatím moc nedaří.

Co vy, dali jste si v Novém roce 2016 nějaká předsevzetí? Podělte se v komentáři dole na stránce.

8 tipů pro tu správnou motivaci v roce 2016

Ať už se naše předsevzetí týkají nového a zdravějšího životního stylu, redukce hmotnosti, debordelizace a přestupu na minimalismus, najít si lepší práci, nebo čehokoliv dalšího, všem vám přeji tu správnou energii, ať to dokážete.

Podívejte se na různé směry, kterými se můžete vydat.

  1. Zorganizujte si život. Neuspořádaný život znamený neuspořádanou mysl, znám to z vlastní zkušenosti. Zbavte se věcí, které nepotřebujete, udělejte si z jednoho dne v týdnu den pořádku (postačí půl hodiny) na úklid, zahoďte staré papíry, darujte nepotřebné oblečení, zbavte se nesmyslných krámů, které vám nepřinášejí užitek. Udělejte si pořádek kolem sebe – projeví se to na vaší mysli.
  2. Pijte více vody. Dostatek tekutin je bez debat neodmyslitelnou součástí zdravého těla. Nejen, že buňky ve vašem těle dostanou zdravý a svěží pohon, ale také vaše pleť to ocení. Dostatečné pití vody vás ke všemu také čistí, pijte více, budete se cítit lépe.
  3. Naučte se něco nového. Od malička se stále něco učíme, proč s tím přestat i po tom, co vystudujeme? Dle mého by se měl člověk neustále vzdělávat, nehledě na jeho věk. Ať už si čtete články z různých oborů, pustili jste se do knížky, kterou vám před lety doporučil kamarád, zaujala vás nějaká nová dovednost – je to jedině dobře. Učme se stále něco nového, mějme přehled, rozvíjejme se. Nejen, že postupným a stálým vzděláváním rozvíjíme mozek a zabraňujeme jeho zakrnění, ale také nikdy nevíme, kdy se nám nová dovednost bude hodit.
  4. Více čtěte. Je dobré si jednou za čas dát oddech od elektroniky a zapomenout se při čtení zajímavé knížky. Můžete si dát cíl, stejně jako já: Přečtu minimálně jednu knížku měsíčně.
  5. Dopřejte si více spánku. Správné množství a kvalita spánku výrazně ovlivní naše další fungování. Ve spánku se regeneruje náš mozek, hlava si uspořádá myšlenky a pro ty, kteří jsou v redukční dietě a snaží se zbavit přebytečných kil – kvalitní a dostatečný spánek vás v tom výrazně podpoří (a naopak – bez tak důležitého spánku hubnout pravděpodobně vůbec nebudete).
  6. Začněte cvičit jógu. Budete více fit a najdete si čas na relax. Choďte s kamarádem či kamarádkou na lekce cvičení. Lidé mají často tendence vymlouvat se na nedostatek času kvůli práci, domácnosti, dětem atd. Tak cvičte doma. Na světě neexistuje na tolik zaneprázdněný člověk, který by si 2 x týdně nenašel 60 minut na cvičení. Toto je nutné minimum, ideální je dopřát si pohyb každý den, 30 minut si najde každý, je to jen o prioritách. Pokud najedete na tento režim, velmi rychle se začnou projevovat benefity, to vám slibuju.
  7. Jezte více bílkovin. Důležité jsou pro správné fungování metabolismu a udržování tak důležitých svalů v těle. Dostatečné množství bílkovin navíc výrazně podporuje hubnutí. Měli byste jíst minimálně 1 g bílkovin na 1 kg tělesné váhy. Zkuste si pro představu změřit váš dosavadní příjem makronutrientů (bílkoviny, sacharidy a tuky) a troufám si říct, že ti z vás, kteří si to vyloženě nehlídáte, se dost možná ani z daleka neblížíte tomuto minimu. K měření použijte například http://www.kaloricketabulky.cz/ nebo mobilní aplikaci MyFitnessPal (najdete v ní i databázi českých potravin) ke stažení na iOS nebo Android.
  8. Zaměřte se na vaše štěstí. Nezaměňujte tento poslední bod s tím, být sobecký. Je důležité zaměřit se na své štěstí, jelikož pouze a právě vy jste jeho strůjcem a dokážete ho ovlivnit, nikdo jiný. Možná se někdy přistihnete při tom, že se obětujete pro druhé na úkor vlastního štěstí, přestaňte s tím. Dělejte to, co dělá šťastné vás a začněte teď.

Zobrazit všechny články »

Už vám nic neunikne: Odběr e-mailů | facebook